Paldies Sergejam
Pirmais ātruma mērītājs, kas tika izmantots PSRS, bija skaitītājs Fara. 60. gados ar to bija aprīkotas gandrīz visas Valsts autoinspekcijas ceļu policijas automašīnas un
paredzēta “viena transportlīdzekļa ātruma mērīšanai un iepriekš iestatītas vērtības pārsniegšanas reģistrēšanai” – to izgatavoja aizsardzības rūpnīcās. Mērītājs izskatas pēc klasiskā padomju dizaina, tas atgādināja lielgabarīta lupa tipa lukturi, ko ceļu policisti nodēvēja par “lupo acs”, vai saukta par “katlu”. “Luktura” princips balstījās uz Doplera efektu: ierīce sūta signālu kustīga objekta virzienā, kas transportlīdzekli un pēc tam to saņēma. Ja tika konstatēts pārkāpums, iedegās indikatora lampiņa. Pirmā padomju ierīce tika noregulēta, izmantojot īpašu īpašas skaņošanas dakšiņas, kas tika piegādāta kopā ar “Fara”: skaņošanas dakšiņas vibrācijas atbilda noteiktam ātrumam. Inspektors varētu noteikt ātruma slieksni uz vienu no trim diapazoniem. “Fara” reģistrēja ātrumu no 20 līdz 120 km/h, pieļaujot kļūdu ne lielāku par 2.5 km/h.
Ierīce bija gatava darbam 10 minūtes pēc ieslēgšanas un reģistrēja transportlīdzekļa ātrumu 8 stundas. Tomēr, tā nebija plaši izplatīta – tā darbojās tikai kopā ar transportlīdzekli, kurā tā bija uzstādīta.